تعداد بازدید: 3559

توصیه به دیگران 1

شنبه 5 بهمن 1387-0:0

نواي اعتراض اهالي "ازنوا":زمين جوانان را به سرمايه داران ندهيد

با دستگيري سه تن از اعضاي شوراي روستاي ازنواي بهنمير، اهالي با شكستن درب و پنجره بخشداري مانع خروج بخشدار از ساختمان بخشداري شده،اعلام كردند تا زماني كه اعضاي شورا را آزاد نكنيد،اجازه خروج از بخشداري را نمي‌دهيم.


درپي دستگيري و بازداشت سه تن از اعضاي شوراي روستاي ازنواي بهنمير، اهالي اين روستا به عنوان اعتراض مقابل بخشداري بهنمير تجمع کردند .

اين تجمع كه بعدازظهر چهارشنبه هفته گذشته در محل بخشداري آغاز شده بود منجر به درگيري مردم با نيروي انتظامي‌و بخشدار بهنمير شد. تعداد زيادي از اين اهالي با شكستن درب و پنجره بخشداري مانع خروج بخشدار از ساختمان بخشداري مي‌شوند و اعلام كردند تا زماني كه اعضاي شورا را آزاد نكنيد اجازه خروج از بخشداري رانمي‌دهيم.


الف-ك يكي ازاهالي روستاي ازنوا اظهار کرد: تعدادي ازسرمايه گذاران باهمكاري جهادكشاورزي بابلسر به بهانه احداث مجتمع گلخانه اي 15هكتار از زمين هاي اين روستا را تصاحب كردند.


وي افزود: مدت ها بين دو روستا بر سر اينكه اين مقدار از زمين متعلق به كدام يك از روستا هاي "ازنوا"و"كرفن" مي‌باشد اختلاف بود؛درنهايت زمين بلاتكليف ماند تا اينكه منابع طبيعي آن را جهت احداث مجتمع گلخانه اي كه گفتند از مصوبات سفر رياست جمهوري است از سوي جهادكشاورزي به اين سرمايه گذاران بدهندكه با مخالفت اهالي اين روستا مواجه شد.


الف-ک تصريح كرد: اهالي اين روستا خواهان اين هستند كه اين زمين متعلق به جوانان محل است و با وجود تعداد 500 جوان تحصيل كرده و بيكار در اين محل كه 200 نفر آن هم خانه اي براي سکونت ندارند به آنها واگذار شود.


وي خاطر نشان کرد: درحال حاضر"شيدالله دلاوري"، "رحمت كليجي" و "عيسي اسماعيل زاده" به دستور دادستان بابلسر بازداشت بوده و مردم با تجمع خود خواهان آزادي آنان مي‌باشند.


يكي ديگرازاهالي اين روستا نيز گفت: چند سال گذشته زمين فوتبالي را به بهانه اينكه درجاي ديگر عوض آن را به شما مي‌دهيم از ما گرفتند و تاكنون خبري از اين قول نشده است.


وي اشاره كرد: سرمايه گذاران براي محصوركردن 18هكتار از اين زمين ها به پاسگاه بهنمير جهت حفاظت از امنيت جاني خودشان اطلاع دادندتامواظب آنها باشند و وقتي با مخالفت مردم مواجه شدند رئيس پاسگاه باتوهين به شهدا و خانواده هاي آنها و شليك هوايي سعي بر ترساندن اهالي روستا كرد.


ف-ر يكي ديگر از اهالي روستاي" ازنوا"دراين خصوص گفت:نامه به دفتر رياست جمهوري ازسوي اهالي اين روستا مبني برحل مشكل زمين ارسال شد و اعلام كردند تا سه روز آينده كه فردا آخرين روز است نتيجه را اعلام نمايند.


"درادامه احمد محمودي بخشدار بهنمير تصريح کرد: مسئول پاسخگويي جهاد كشاورزي است و بايد خود در اين زمينه به مردم اين روستا پاسخ دهد.


روز پنج شنبه سه نفر از اعضاي بازداشت شده شوراي ازنوا آزاد شده اند ولي مردم همچنان منتظر پاسخگويي مسئولان ذي ربط در خصوص رفتار سرمايه گذاران و تصاحب زمين توسط آنان مي‌باشند.


گفتني است ازنوا"يكي از روستاهاي بخش بهنمير از توابع شهرستان بابلسر است که يکهزار و 500نفرجمعيت دارد.(isna)


  • چهارشنبه 9 بهمن 1387-0:0

    خاک تو سر اینایی که از کیسه خلیفه می بخشند

    • يکشنبه 6 بهمن 1387-0:0

      چرا باید زمینی که حق جوانان محل است را به سرمایه داران بدهند؟

      • يکشنبه 6 بهمن 1387-0:0

        به نظر من و با خواندن این مطالب حق را به اهالی محترم ازنوا می دهم و اعلام میدارم این زمین متعلق به جوانان ازنوایی می باشد.


        ©2013 APG.ir